Komplexní léčba Peyronieho choroby

Zahnutí penisu v erekci může být vrozené, nebo se začne projevovat až v průběhu života, nejprve jako bolestivé zatuhnutí v penisu. Je nutné co nejdříve provést specializované vyšetření a zahájit léčbu.

•  Zahnutí penisu se neprojevuje v klidovém stavu, ale jen při erekci.

•  Může se jednat o vrozenou anomálii, kdy se obě topořivá tělesa vyvíjejí odlišně od tělesa houbovitého, nebo se jedná o získané onemocnění, tzv. plastickou induraci penisu (Peyronieho chorobu).

•  Peyronieho choroba je stav, kdy na základě autoimunitní reakce organismu vzniká v obalech topořivých těles ložisko, které bolí, je tuhé, ohýbá penis a zhoršuje erekci.

Co vás čeká při vyšetření?

•  Nejprve podrobně probereme vaši anamnézu. Součástí vyšetření je vyplnění Andrologického dotazníku, který naleznete zde.

•  Je vhodné na vyšetření přinést fotografie svého ztopořeného penisu, nejlépe pohled shora a ze strany. Postačí fotografie v mobilu. Snímky si ponechávat nebudeme, jsou pouze vaším majetkem.

•  Poté následuje šetrné pohmatové a ultrazvukové vyšetření penisu.

•  Dle zjištěných nálezů je indikována cílená léčba. V případě nutnosti dalších dovyšetření provádíme sonografické vyšetření penisu po podání vasoaktivní látky či magnetickou rezonanci penisu.

Schéma pohlavního ústrojí muže

Možnosti léčby

• Mnohé dosud používané léky ve formě tabletek nejsou účinné.

• Aplikace rázové vlny přináší pouze úlevu od bolesti, ale nezmenšuje velikost ložiska a míru zahnutí penisu.

•  Efektivní variantou léčby jsou injekce podávané přímo do jizevnatého ložiska. Specifickou léčbou je aplikace enzymu kolagenázy, který zatvrdlé ložisko rozpustí a dojde k narovnání penisu a k obnovení jeho funkce. Doplněním těchto léčebných metod je mechanické působení na ložisko pomocí podtlakového erektoru.

•  V případě, kdy tato léčba není dostatečně účinná, je další variantou provedení operace, při které se penis vyrovná.

•  V našem centru nabízíme všechny typy léčby zahnutí penisu včetně operační korekce.

Komplexní léčba zahnutí penisu

Jsme schopni významně zmenšit zahnutí penisu