Porucha erekce, erektilní dysfunkce

Pokud u vás opakovaně dochází k selhání erekce či předčasné ejakulaci je třeba provést specializované andrologické vyšetření.

•  Nejčastějším důvodem poruchy erekce jsou cévní příčiny (vysoký tlak, vysoká hladina krevních tuků, cukrovka a vliv kouření), hormonální (nízká hladina sexuálních hormonů) a také příčiny neurologické.

•  Stále častěji se objevuje porucha erekce po náročných operacích v břiše a malé pánvi, zejména po odstranění nádoru prostaty nebo tlustého střeva.

•  Je zřejmé, že na erektilní dysfunkci má vliv i nezdravý životní styl včetně nadužívání alkoholu, drog a nedostatek pohybu.

•  Porucha erekce také může být prvním projevem jiného, závažnějšího onemocnění.

•  Menší skupinou příčin erektilní dysfunkce jsou psychické obtíže.

Vyšetření poruch erekce

•  Nejprve podrobně probereme vaši anamnézu. Součástí vyšetření je vyplnění Andrologického dotazníku, který naleznete zde.

•  Poté následuje šetrné pohmatové vyšetření močopohlavního ústrojí a jeho ultrazvukové vyšetření.

•  Součástí andrologického vyšetření je i odběr krve ke zjištění hormonálních hladin a vyšetření rizikových faktorů pro vznik poruch erekce, jako je hladina krevních tuků, cukru a další.

•  Dle zjištěných nálezů je indikována cílená léčba. V případě nutnosti dalších dovyšetření provádíme sonografické vyšetření průtoku krve v penisu po podání vazoaktivní látky či CT kavernozografii nebo angiografii penisu.

Erektilní dysfunkce, porucha erekce

Léčba erektilní dysfunkce

•  V převážně většině případů je primární léčba tabletovými preparáty, na lékařský předpis, které zajistí dostatečné prokrvení penisu. Tyto léky se užívají s předstihem před plánovanou pohlavní aktivitou a mají různou dobu účinnosti. Všechny léky jsou bezpečné a vysoce účinné, pokud je dodržován lékařem stanovený režim léčby. Některé z těchto léků se mohou v malé dávce užívat pravidelně.

• Možností první linie léčby je i aplikace tzv. rázové vlny. Jejím působením dochází ke zvýšení prokrvení a novotvorbě krevních cév v oblasti topořivých těles penisu.

•  Podtlakové erektory, (tzv. vakuové pumpy) jsou užívány k udržení pružnosti tkání penisu zejména jako rehabilitace penisu.

•  Dalším stupněm léčby je aplikace látky, která zabezpečí automaticky nástup erekce (vazoaktivní látka) buď v podobě gelu zavedeného do močové trubice nebo v podobě injekce, kterou si muž aplikuje přímo do topořivého tělesa.

•  Pokud předešlé formy léčby nefungují, nebo s jejich účinkem pacient není spokojen, je možné do penisu chirurgicky vložit implantát, který zajišťuje přirozeně vypadající a velmi kvalitní erekci.

•  Naše klinika nabízíme všechny stupně léčby poruch erekce.

Články o léčbě poruch erekce

• Rozhovor Deník

Deník, příloha Víkend

• Penilní implantáty